Mapa web
Youtube
Instagram
Campus UNED

"Procesos de ensino e aprendizaxe en educación física", manual con recursos clave para docentes

9 de octubre de 2023

Tres profesores da UNED coordinan un libro destinado ao profesorado de Secundaria, Bachalerato e Formación Profesional ofrecendo novos enfoques de metodoloxía así como recursos e instrumentos didácticos.

OURENSE, 9 de outubro de 2023. A educación física é unha parte esencial do sistema educativo en España, e a formación de docentes neste campo foi fundamental desde a implementación da Lei Xeral de Educación nos anos sesenta e setenta do século pasado. Co obxectivo de proporcionar unha formación de calidade aos futuros profesores de Educación Física en educación secundaria, lanzouse o libro Procesos de ensino-aprendizaxe en educación física en secundaria, unha obra colectiva que aborda as complexidades do ensino neste campo. O libro, coordinado por Ángel De-Juanas Oliva, Diego Galán-Casado e Julio A. Novoa López, recolle un compendio de capítulos elaborados por un nutrido equipo de profesionais de distintas institucións académicas e abrangue unha ampla gama de coñecementos, estratexias e competencias necesarios para abordar a educación física desde unha perspectiva moderna e centrada na calidade da aprendizaxe.

A obra organízase en dous bloques temáticos principais:

  1. Enfoques metodolóxicos, deseño e avaliación en educación física: Este bloque inclúe capítulos sobre metodoloxías activas, deseño de unidades didácticas, escolla e organización de tarefas, planificación e organización do ensino na formación profesional, relacións sociais e situacións motrices de aprendizaxe, así como técnicas e ferramentas psicolóxicas para a ensino-aprendizaxe e a atención á diversidade en educación física.
  2. Recursos e ferramentas didácticas en Educación Física: Este bloque céntrase en recursos didácticos para o ensino da educación física en contornas con incerteza ambiental, a prevención e resolución de conflitos, o ensino desde a perspectiva de xénero e ferramentas dixitais para o ensino da educación física. 

O libro preséntase como un recurso completo e actualizado que aborda de maneira holística os desafíos do ensino en educación física. A través de resumos, exemplos e casos prácticos, os lectores atoparán un enfoque práctico e contextualizado. A obra convértese así nunha ferramenta valiosa tanto para estudantes en formación como para docentes en exercizo que buscan mellorar as súas prácticas pedagóxicas no eido da educación física en secundaria.

Esta obra consta dos seguintes capítulos:

  • Novos retos no proceso de ensino-aprendizaxe en Educación Física. O papel do profesorado e do alumnado. É obra de: Julio Novoa, Anxo de Juanas e Diego Galán Casado (UNED). 
  • Enfoques metodolóxicos, deseño e avaliación en Educación Física. A ensino-aprendizaxe en Educación Física en Secundaria desde as formulacións das metodoloxías activas. Son os seus autores: María Luisa Santos-Pastor (UAM), Óscar León-Diaz (Universidade Nebrija), Luís Fernando Martínez-Muñoz (UAM).
  • O deseño da Unidade Didáctica. Un exemplo en Educación Física, cuxos autores son: Esteban Vázquez-Cano (UAM) e Miguel Ángel Méndez Pérez (Consellería de Educación do Goberno do Principado de Asturias).
  • Análise do ensino: Selección e organización de tarefas e progresións. Escrito por: Javier Coterón López (Universidade Politécnica de Madrid) e Evelia Franco Álvarez (Universidade Pontificia Comillas).
  • Planificación e organización do ensino na formación profesional. Este capítulo é obra de Eduardo Madrera Maior (UNED Asturias). 
  • Relacións sociais e situacións motrices. Propostas metodolóxicas innovadoras en Secundaria, obra de José Luis Arias-Estero, María da Trindade Morais-Belando (Universidade Católica de Murcia).
  • Variables, técnicas e ferramentas psicolóxicas para o ensino e aprendizaxe da Educación Física e o adestramento deportivo, cuxos autores son os profesores da UNED: María del Carmen Pérez-Llantada, Andrés López de la Llave e José María Buceta.
  • Atención á diversidade en Educación Física en Secundaria, de María-Jesús Lirola Manzano (Universidade de Almería), Diego Galán Casado (UNED), Adolfo J. Cangas Díaz (Universidade de Almería).
  • Avaliación por competencias en Educación Física, de Evelia Franco Álvarez (Universidade Pontificia Comillas) e Javier Coterón López (Universidade Politécnica de Madrid).
  • Recursos e ferramentas didácticas en Educación Física. Recursos didácticos para o ensino da Educación Física en contornas con incerteza ambiental en ESO e Bacharelato, texto da autoría de Darío Pérez-Brunicardi (Universidade de Valladolid), Miriam Carretero García (Universidade da Coruña) Raúl Fraguela-Vale e Lara Valera Barrote (Universidade da Coruña). 
  • Recursos didácticos para a prevención e resolución de conflitos, así como do acoso escolar en Educación Física en Secundaria, de Rodrigo Pardo García (Universidade Politécnica de Madrid).
  • Recursos didácticos para o ensino da Educación Física en ESO e Bacharelato desde a perspectiva de xénero, cuxos autores son: Jesús Vicente Ruiz Omeñaca, Eva Sanz Arzuri, Ana Ponce de León Elizondo (Universidade da Rioxa).
  • Ferramentas e recursos dixitais para o ensino da Educación Física, a cargo de David Recio Muñoz e Tiberio Feliz Murias (UNED). 

 Para obter máis información sobre o libro e como adquirilo, pinchar aquí.

UNED Ourense

Comunicación

Carretera de Vigo Torres do Pino  s/n Baixo 32001 Ourense - . Tel. 988371444 info@ourense.uned.es