Mapa web
Youtube
Instagram
Campus UNED

A comunicación de UNED Ourense recibe os parabéns e o respaldo da Universidade

31 de marzo de 2023

OURENSE,  de marzo de 2023. A Cátedra de Calidade Cidade de Tudela, da UNED, felicita a UNED Ourense “polo seu excelente resultado na súa comunicación. Ao mesmo tempo,o Vicerreitorado de Calidade e Acreditación da UNED, mediante a súa vicerreitora, Rebeca de Juan, “felicita e agradece ao Centro UNED Ourense a publicación e posta a disposición do Banco de Boas Prácticas de Centros Asociados” o seu proxecto Ourense en clave de comunicación. Con este recoñecemento dase un apoio institucional á actividade comunicativa que vén desenvolvendo UNED Ourense desde xullo do 2018.

OURENSE, 31 de marzo de 2023. O Vicerreitorado de Calidade e Acreditación sinala que este proxecto ourensán deriva da "innovación e mellora durante o ano 2019 do proceso 1.1.2 Imaxe externa e transparencia" polo que foi publicado na plataforma das Boas Prácticas da UNED por estar considerado "relevante, aplicable, xeneralizable e relacionado co logro de resultados positivos". E o director da Cátedra de Calidade da UNED Ciudad de Tudela, Luis Fernández Rodríguez, expresou a súa felicitación ao director de UNED Ourense Jesús Manuel García Díaz, remitíndolle o diploma acreditativo. "Mostro a miña satisfacción e a dos meus compañeiros, o agradecemento tanto á Cátedra de Calidade como ao Vicerreitorado por este apoio e distinción do proxecto á vez que agradezo a todos cuantos colaboraron connosco ao longo destes anos para que a comunicación puidese brillar e sígao facendo, achegando luz, verdade, rigor e imaxe, incluso tendendo pontes, derrubando muros e mantendo a UNED Ourense no lugar que por dereito correspóndelle desde a súa creación en 1991. Grazas tamén a quen nos precedeu na potenciación da imaxe e xestión deste Centro co bo facer da súa época. Estamos noutro momento apaixonante e isto dános enerxía para redobrar esforzos sempre en beneficio da colectividade universitaria da UNED na provincia ourensá", manifestou o director.

A área de Comunicación é un proxecto de Jesús Manuel García Díaz. "UNED Ourense carecía dunha política firme de comunicación. Vimos a necesidade de dotarnos dun plan ad hoc que incluíse algo máis que unha simple web como había antes", di o director. Dándose tamén a circunstancia de que este ten unha traxectoria xornalística con 30 anos de experiencia en medios e en comunicación institucional.

Así decidiuse elaborar un protocolo de Comunicación para a organización desta, de modo que se eviten ruídos e desviacións. O plan engloba a web, as redes sociais, os actos oficiais de UNED Ourense, as notas de prensa, as normas para relatoras que veñen a cursos ou xornadas; a petición aos nosos profesores titores para que acheguen as súas investigacións, libros, conferencias etc., á comunicación do centro. E aos alumnos egresados, que nos envíen un texto coa súa experiencia persoal na UNED.

Obxectivo

O obxectivo é que se coñeza ben UNED Ourense, e coidar a súa imaxe. Por tanto este primeiro obxectivo é alcanzar unha boa repercusión social da actividade do noso Centro. Que se vexa o nivel docente dos nosos profesores titores, en definitiva, que o protocolo sirva de escaparate rigoroso e reporte boa reputación a UNED Ourense.

O proxecto planificouse redactando e dando conta na Xunta Reitora do Consorcio dun primeiro protocolo de comunicación en 2018 que, co paso do tempo, xa no curso 2020-2021, entrou en fase de consolidación. "É o noso escaparate e cada ano o é máis ao ir crecendo", apunta o seu creador. En canto ao grao de innovación nas ideas, actividades ou recursos utilizados, explica o director que "tendo en cuenta que ata xullo de 2018 non había unha web activa senón unha que se quedou desfasada e con mínima actividade, encargamos unha nova web que deu outra cor ao Centro, e o tratamento da mesma baixo o amparo do protocolo local". 

A web foise convertendo no gran contedor informativo, cuxos contidos derivan cara ás redes sociais coas correspondentes ligazóns. A información da área de noticias da web ten calidade, redáctanse todas as pezas. "Non está permitido poñer unha información se non vai redactada. Préstase atención á actividade investigadora da nosa comunidade (profesores titores, estudantes) e trasládase á web como noticia, como reportaxe ou como entrevista. Dotámonos de elementos que reforzan a nosa imaxe en Ourense e que acompañan todos os nosos actos. Temos correo propio comunicacion@ourense.uned.es, e folio timbrado de comunicación para as numerosas notas de prensa que enviamos. Aos relatores de xornadas, conferencias, cursos, pedímoslles por adiantado datos para elaborar información previa do seu relatorio. E máis datos para facer boa información posterior á súa intervención. Isto sorprende a non poucos profesores da Sede Central. As nosas informacións envíanse tamén a numerosos destinatarios a través de whatssap. Vese en Facebook, Twitter e Instagram. As redes fóronse engadindo aos poucos ao longo de 2018 e a día de hoxe a nosa comunicación está consolidada en Ourense pois é ben coñecida dentro e fóra da UNED; dentro e fóra da provincia. En certos momentos elaboramos informacións que interesan a outros centros e pasámosllas. A nosa actuación dános visibilidade, engadida coa actividade Isto chéirame a Ciencia e o programa Que é a UNED nos institutos de Secundaria da provincia".

UNED Ourense ten unha aposta importante pola comunicación desde xullo de 2018 cun proxecto que crece cada ano. 

A web de UNED Ourense non soamente publica informacións propias do centro universitario ourensán e a súa Aula de Valdeorras senón que tamén faise eco doutras informacións de interese xeral para toda a Universidade, desde traballos dos seus equipos de investigación ata actos institucionais que dan lustre á universidade pública máis grande de España. Iso é froito da visión panorámica, xeral, da UNED que se ten na Dirección do seu centro ourensán. 

Estrutura

O protocolo de Comunicación de UNED Ourense contempla un Comité de Comunicación formado por: Director, Secretaria, Coordinadores e Técnico Informático. Posúe un portavoz, que é o Director ou aquela persoa en quen este delegue. Atende á Comunicación externa, interna e de crise. Para a Comunicación Externa, que ao dicir de Costa Sánchez é unha extensión da Comunicación Interna, válese da web e redes, de notas e roldas de prensa; campañas de promoción da UNED con diversos colectivos, charlas en concellos, relacións institucionais, convenios, cursos de Extensión, enquisas, relación cos medios, obxectos institucionais... A información na web publícase en castelán e en galego. Aos relatores pídenselles datos para facer a peza informativa previa e post acto. A todos os titores anímaselles a participar como consta en actas de Xunta Reitora, Claustro e Consello de Centro. A comunicación interna válese de correo electrónico, circulares, enquisas, videoconferencias, taboleiro anuncios, whatssap, teléfono, reunións. E a Comunicación de crise segue estes pasos:

  • Definir a crise, reunir información sobre a mesma, expornos resposta.
  • Identificar os públicos (cidadáns, estudantes, titores, provedores). 
  • Formalizar a nosa resposta, asumir a iniciativa, auditoría final, renovación e reforma.
  • Facemos escoita.
  • A actuación en crise busca evitar que os nosos públicos teñan unha falsa percepción do noso Centro.

É necesario evitar que os públicos teñan unha percepción falsa da institución Participación interna e ou externa de persoas, grupos ou outras organizacións Neste proxecto participa a comunidade universitaria. Os profesores titores están avisados de que comuniquen calquera proxecto que mereza a pena no que estean (libros, conferencia, investigación, xornadas, premio...). O PAS sabe que calquera aspecto do centro é posible convertelo en información e consúltano con Dirección. Os estudantes están ben informados.

Desde aquí contáctase con todas aquelas persoas e institucións que teñan algo que ver coa UNED ou que poidan favorecer á UNED. E froito deses contactos son os feitos informativos que logo se contan (convenios, cursos...). con institucións como: Deputación Ourense, Concello Ourense, Subdelegación Defensa; Centro Cultural Marcos Valcárcel; Colexio de Economistas de Ourense; Colexio de Avogados; concellos da provincia (Ribadavia, Verín, A Rúa, Barbadás, O Carballiño, Celanova, Cualedro, Porqueira, Xinzo...) Uvigo, Bispado, Cruz Vermella, Cáritas, Afaor, Xunta, Extraco, Liceo de Ourense, Teatro Principal, CEO, Clúster da Lousa...

A web é un escaparate da actividade que desenvolve UNED Ourense cada día e actualízase cunha frecuencia importante.

Resultados

Este proxecto achega boa imaxe institucional a UNED Ourense. "Repórtanos prestixio, únenos máis á nosa sociedade á que nos debemos. Dá información veraz tanto á nosa comunidade universitaria como ao público en xeral. Calquera cidadán ten á súa disposición non só informacións que se publican senón calquera aspecto administrativo do Centro. Coñécennos todas as institucións provinciais. Mesmo profesores titores e PAS que non tiñan en mente a comunicación agradecen e ata presumen desta, compartindo ligazóns porque ven un proxecto serio que se converteu en gardián poderoso da imaxe de UNED Ourense. Na provincia a nosa comunicación está á altura da das administracións máis importantes", sinala o seu promotor e autor, Jesús Manuel García.

"O noso impacto en medios déixanos nestes momentos 800 ligazóns a diversos medios. A web é visitada por milleiros de persoas, por poñer un exemplo, entre febreiro e xuño do ano pasado foi visitada por 29.139 persoas". "En UNED Ourense temos máis seguidoras que seguidores. A porcentaxe rolda o 60% de mulleres fronte ao 40% de homes. A media de idade son 40 anos. E desde o curso 2017/18 ao actual os estudantes valoran mellor nosa comunicación. Así, en curso 2021/22 a súa valoración oscila entre 90 e 98 puntos sendo a media nacional de 73 a 80 puntos. Estes datos son elocuentes e van parellos á consolidación do Plan de Comunicación".

Engade o director que os "obxectivos se alcanzan e aínda así é necesario ter en conta que caben melloras. A planificación cremos que é a adecuada. Efectuáronse melloras nos contidos no sentido de cultivar varios xéneros informativos, (noticia, entrevista, crónica, reportaxe, e o último deles, o de opinión, contando con egresados UNED). Estes resultados teñen un impacto positivo no Centro Asociado". En Facebook, rexístranse picos de máis de 5.000 interaccións segundo a semana e o contido. En todas as nosas redes sociais apreciase un crecemento constante de seguidores.

Posibilidade de xeneralización a outros centros asociados

Este proxecto é transferible a outros centros. "Para o seu mellor aproveitamento aconséllase que estea en mans de persoas con mentalidade de comunicación, de xornalismo. Cabe lembrar que nun mundo que vive da imaxe, nós apostamos por unha comunicación plena, que vai máis aló de só esa imaxe. Isto vese nas informacións amplas que se publican e que dan respostas ás persoas interesadas. Porque temos claro que é a comunicación dun centro universitario. E os contidos informativos deben estar á altura", indica o director. Todo este aparello que revolucionou a imaxe de UNED Ourense e que mereceu a felicitación tanto do Vicerreitorado de Calidade e Acreditación así como da Cátedra de Calidade da UNED Ciudad de Tudela está en sintonía co Departamento de Comunicación e Marketing da UNED. "Aquí en Ourense dispoñemos dun proxecto importante, orientado cara a aquel departamento, pois somos parte dunha universidade, a UNED, e é innegociable dar imaxe de unidade corporativa, como sucede en todas as grandes organizacións", explica García Díaz, que ten moi clara a función da comunicación do Centro ourensán na sinerxia da UNED.

Contribución aos ODS

Esta actividade impacta sobre todo no ODS 16: Promover sociedades pacíficas e inclusivas para o desenvolvemento sostible, facilitar o acceso á xustiza para todos e construír a todos nivélelos institucións eficaces e inclusivas que rendan contas.

UNED Ourense

Comunicación

Carretera de Vigo Torres do Pino  s/n Baixo 32001 Ourense - . Tel. 988371444 info@ourense.uned.es