Mapa web
Youtube
Campus UNED

TRIBUNA

8 de septiembre de 2022

Na UNED premiase  aprender a aprender*

Decidinme por iniciar este Mestrado de Profesorado porque desde sempre me atraeu a docencia, pero creo que do mesmo xeito que é esencial que alguén me ensine aqueles aspectos técnicos da miña especialidade, o é que unha persoa con experiencia docente ensíneme aquela forma de abordar este novo camiño para deixar de ser estudante, e pasar a ser docente.

Pertenzo á rama de informática, un ámbito onde ás veces 2+2 é igual a 22, e onde se podo escribir algo con dúas liñas téntoo facer cunha e media, polo que ao principio non é fácil adaptarse á lectura de textos e a unha forma de traballo e redacción máis literaria que a dos textos técnicos aos que estou afeito. O penetrarse en aspectos máis filosóficos sobre a sociedade, a familia, a psicoloxía ou o desenvolvemento do alumnado na súa adolescencia achega puntos de vista que nunca me expuxo, e sen dúbida fixéronme crecer como alumno, futuro docente, e persoa. Este Mestrado divídese en 2 grandes ramas, unha xeral na que se tratan temas sobre metodoloxías docentes, unidades didácticas, plans de estudo e lexislación, e outra específica onde se explica como ensinar aquela especialidade á que pertenzo. Este punto de vista resulta esencial, xa que se aprende a como trasladar aqueles coñecementos técnicos que posúo a un público novicio no tema, algo terriblemente complicado á vez que apaixonante. Por último, atopámonos co Prácticum e o Traballo de Fin de Mestrado, onde coa axuda permanente dos titores que se me asignaron puxen en práctica aqueles coñecementos adquiridos durante todo o ano académico que durou este Mestrado. Á hora de poñerse a traballar, dúas das ferramentas máis importantes da UNED son os foros e as guías das materias. Nos primeiros podes comunicarte con docentes e o resto de alumnado dunha forma directa e persoal, tendo a oportunidade de amosar as túas dúbidas, curiosidades e comentarios acerca de calquera aspecto das materias. Trátase de foros moi activos onde se responde xeralmente de forma moi clara e rápida, e onde se publican todos os aspectos salientables para o desenvolvemento dos temas. Nas guías das materias atópase toda a información necesaria para superar con éxito o reto que supón cada unidade didáctica, pero non esperes que ninguén veña a dicirche como e cando poñerche a traballar, e é que na UNED prémiase o aprender a aprender, xestionar de forma autónoma o tempo, e organizar o traballo a realizar para adaptalo o mellor posible ás túas propias características persoais e á vez que poidas dedicarlle tempo. De todos os xeitos, non hai que esquecer que a mesma filosofía de non presencialidade que incentiva o investigar por conta propia e aprender a filtrar toda a información dispoñible nos contidos de cada materia e a súa bibliografía, nalgunhas ocasións transfórmase nunha batalla contra o tempo onde as horas de estudo, as horas de prácticas, o traballo, e a vida persoal loitan por ser as protagonistas das túas limitadas horas do día. É por iso que a organización e o ter claros os obxectivos para cumprir en cada unha das partes que conforman os estudos que elixas é tan importante, acabando por xerar hábitos de traballo que non se desenvolven na Universidade presencial. A UNED dáche a posibilidade de seguir aprendendo ao teu propio ritmo, sendo a mellor opción para combinar os estudos universitarios con outras actividades contando sempre co apoio de todo o profesorado das materias e o persoal dos Centros Asociados. Creo que a toda aquela xente como eu, que vén de estudos presenciais, a UNED pódelle dar un pouco de vertixe, pero animo a todas aquelas persoas que estean a pensar en emprender este camiño a que se lancen e continúen formándose, porque sen dúbida non se arrepentirán.

*Pedro Celard Pérez é Graduado e Mestrado en Enxenería Informática, e tamén ten o Mestrado de Profesorado pola UNED.

UNED Ourense

Comunicación

Carretera de Vigo Torres do Pino  s/n Baixo 32001 Ourense - . Tel. 988371444 info@ourense.uned.es