Mapa web
Youtube
Instagram
Campus UNED

As noticias falsas en clave xornalística e filosófica 

27 de abril de 2022

A Facultade de Filosofía da UNED organiza en Ourense, os días 11 e 12 de maio un curso aberto ao público con catro relatorios pertencentes ao proxecto de investigación UNED-Universidad Carlos III  Racionalidade e contracoñecemento: epistemoloxía das fake news.

OURENSE, 27 de abril de 2022. As noticias falsas conteñen datos erróneos, esaxerados, manipulados cuxo obxectivo é  pervertir o oficio do xornalismo cunha finalidade política, sinala David Alandete. As noticias falsas poñen en perigo a democracia. Tal é a súa importancia que a UNED organiza en Ourense un curso de dúas xornadas no que investigadores da nosa universidade así como da Carlos III van ocupar de analizar o  fenómeno das  chamadas   fake  news ou "desinformación" desde un punto de vista máis práctico, o da  actividade do xornalista, e tamén desde un punto de vista máis filosófico.  Asímismo, estudarán a influencia das novas tecnoloxías, tales como as plataformas dixitais e as redes sociais, na proliferación de fake  news. Como debe levar a cabo a actividade xornalística para minimizar o impacto deste problema? Cal é o papel dos medios de comunicación, os axentes políticos e económicos, e os propios cidadáns neste fenómeno? Cales poden ser as súas consecuencias? A actividade leva a cabo en colaboración co proxecto de investigación UNED-Universidade Carlos III, Racionalidade e  contraconocimiento: epistemoloxía das  fake  news.

Para dar resposta a estas e outras preguntas UNED Ourense organizou un curso durante os días 11 e 12 de maio, no salón de actos do Centro Cultural Marcos Valcárcel, con acceso libre a cuantos cidadáns sintan curiosidade por saber máis acerca das noticias falsas e o perigo que supoñen para a democracia.

Serán, por tanto, 5 horas lectivas, que poderán seguirse  presencialmente desde o salón e tamén en liña. Quen non poidan destes dous modos terán a oportunidade de seguir os relatorios en diferido. Esta actividade forma parte das actividades do 50 aniversario da UNED.

Todas as sesións comezarán ás 18.30 e ás 19.45 horas.

Programa

  • mércores, 11 de maio
18:30 h. Ciencia e xornalismo como vacúas contra as  fake  news. Así se titula a conferencia que dará Carlos Elías Pérez, catedrático de Xornalismo da Universidade Carlos III de Madrid e catedrático Jean  Monnet de “UE, desinformación e  fake  news”.

19:45 h. A esa hora, Alejandro Fernández- Roldán Díaz, investigador  predoutoral na UNED, graduado en Comunicación na Universidade Carlos III de Madrid, Máster en Comunicación Corporativa e Publicitaria na Universidade Complutense e Máster en Datos e Sociedade na  London School  of  Economics, disertará sobre  Como funcionan as plataformas dixitais?

  •  xoves, 12 de maio
18:30 h. Uxía Carral Vilar,  doutoranda e docente no Departamento de Comunicación na Universidade Carlos III de Madrid,  membro-investigadora da Cátedra Jean  Monnet “EU, Disinformation &  Fake  news”, falará acerca das noticias falsas como arma política nas redes sociais.

19:45h. Seguiralle Jesús Zamora Bonilla, catedrático de Lóxica e Filosofía da Ciencia na Facultade de Filosofía da UNED, quen pechará o curso co relatorio: Xornalismo, redes sociais, ciencia e verdade.

Neste curso pódese participar de dúas maneiras. A primeira, quen queira ter o certificado universitario da UNED, deberán inscribirse en liña. Os demais, poden asistir ata cubrir aforo do salón. A matrícula especial reducida é para os colexiados do Colexio de Xornalistas de Galicia e para alumnos da UNED. Os primeiros deben achegar copia do carné profesional ou certificado do colexio correspondente. Será de 15 euros en ambos os casos. A matrícula normal costa 20 euros.

Este curso está dirixido por Jesús Zamora  Bonilla. Da coordinación encárgase Jesús Manuel García Díaz, licenciado en Ciencias da Información, doutor en Historia e director do Centro UNED de Ourense.

Esta iniciativa está dirixida a profesionais do xornalismo, estudantes e interesados en xeral.

Obxectivos

  • Análises do fenómeno das " fake  news" nos medios de comunicación. Influencia das redes sociais e plataformas dixitais no fenómeno das "fake news".
  • Discusión sobre as posibles causas e efectos sociais do fenómeno das " fake  news".

Organiza

Facultade de Filosofía da UNED, dentro do proxecto de investigación  RTI2019-097709- BI00, Racionalidade e  contraconocimiento: epistemoloxía das  fake  news.

Colabora

Colexio de Xornalistas de Galicia

Obxectivos de Desenvolvemento Sostible

Esta actividade impacta no  ODS número 16.

Matricúlate aquí.

 

UNED Ourense

Comunicación             

Carretera de Vigo Torres do Pino  s/n Baixo 32001 Ourense - . Tel. 988371444 info@ourense.uned.es