Mapa web
Youtube
Instagram
Campus UNED

AvEx, unha aplicación propia que garante o dereito á saúde, á diversidade e á intimidade nos exames de xuño de 2020

22 de abril de 2020

A UNED pon en marcha unha aplicación propia, denominada AvEx, para realizar os exames de xuño en liña, que respeita a diversidade funcional, territorial e socioeconómica dos seus máis de 200.000 estudantes; garante o seu dereito á educación e a unha evaluación obxectiva e protexe a súa intimidade e o tratamento ético dos seus datos. Tras dúas probas de carga -simulacros de examen con participación de alumnado e profesorado voluntarios- e a atención exhaustiva a comentarios, demandas e respostas por parte dos usuarios da aplicación, o equipo de goberno da UNED considera que o sistema, coas melloras que se detectarán nas sucesivas probas, garantirá que se podan realizar, xusta i eficazmente, os exames en liñaa da convocatoria de xuño de 2020.

OURENSE, 22 de abril de 2020.- Ante as medidas de aillamento obrigadas polo COVID-19 para preservar a saúde da cidadanía que impide as tradicionis probas presenciais da convocatoria de xuño, os centros tecnolóxicos da UNED (as sedes en BarbastroTudela e Ponferrada) elaboraron e probaron, con carácter de urxencia unha aplicación propia para realizar exames en liña, tanto tipo test como de desenvolvemento que forman parte do sistema de evaluación continua previsto no EEES (Espacio Europeo de Educación Superior), garanten a igualdade de evaluación para todos os  e as estudantes e a posibilidade de demostrar os coñecementos adquiridos durante o curso 2019/2020.

A UNED, a universidade máis grande de España en número de estudantes, optou por desenvolver unha aplicación propia para garantir o dereito á intimidade do seu estudantado dado que as aplicacións similares que existen na actualidade no mercado “poden ser moi intrusivas, posto que a información xerada durante o proceso de evaluación pasaría por servidores externos, ubicados incluso en países extranxeiros, que non poderíamos controlar da manera que queremos facelo. Máis aló de cumplir con normativas está ol uso ético dos datos e nesto queremos ter control absoluto”, explica ol vicerreitor de Dixitalización e Innovación da UNED, Jesús González Boticario.

O vicerreitor incide na capacidade da UNED para “desenvolver unha ferramenta propia, da mesma forma que o fixemos coa valixa virtual no seu momento, porque estamos seguros de que podemos respostar de fiorma urxente a unha necesidade e de empezar a desenvolver algo que moi posiblemente se convertirá en referente á hora de facer examen online masivos e síncronos tendo moi presentes as necesidades de cada estudante”.

Dúas verificacións, unha enquisa

Ante a crise do COVID 19 púxose en marcha de forma urxente un equipo de desenvolvemento tecnolóxico dedicado a elaborar e implantar un sistema seguro de probas presenciais non invasivo e capaz de dar servzon ás grandes magnitudes de estudantes, a dispersión territorial, a diversidade física, social i económica e a liberdade de cátedra para o profesorado.

Unha vez que os servzios tecnolóxicos da UNED presentaron a nova aplicación de evaluación, denominada AvEx, programouse unha primeira proba de carga  e convocouse a docentes i estudiantes a participar na resolución de exames ficticios. Tratábase de comprobar si resultaba apta para soportar o tráfico de datos. Os resultados, segundo explica González Boticario, “foron unhas cifras abraiantes que nos permiten calificala de exitosa, posto que o noso  obxectivo era precisamente o que conseguimos: sobredimensionar o estrés do sistema ata  límites aos que sabemos que non vai estar sometido en ningún caso. Por citar só algunos datos, o 16 de abril ás 09:55h xa había 40.000 persoas intentando acceder, rexistrouse o aceso de 53.560 IPs distintas cun total de acesos de 816.414. Aparte de que se detectaron ata 4’4 millóns de sesiónss activas en momentos puntuais. Algo realmente fora do que será necesario ofrecer para garanti o bon desenvolvemento das probas en liña”.

Non obstante, nesa primeira ocasión se detectaron problemas de aceso por saturación, debido ao número de participantes que pasaron inmediatamente á fase de revisión e solución. O informe derivado confirmaba a valoración xeral positiva dos participantes voluntarios en ambalas dúas simulacións, quenesmostraran un  alto grao de satisfacción coa marcha xeral do exame ficticio, salvo no punto específico de acceso á sala virtual da proba.

Para comprobar a calidade do desenvolvemento, extraordinario e urxente, do novo sistema de evaluación en liña, se realizou unha enquisa entre os usuarios que calificaba tres niveis, o tecnolóxico, o de identificación de riscos funcionais e o de repercusión social da proba. A resposta mediuse con diferentes metodoloxías: recollida de opinión de grupos de interese, valoración cruzada da aplicación intercentros, apoio no deseño tecnolóxico e análise de redes sociais.

Os estudantes respondían as cuestións co mesmo sistema co que responderían aos seus exames. Rexistráronse preto de 40.000 respostas con resultados que reflicten, por exemplo, que só un 18 % considera escasa a información recibida sobre o sistema de identificación a utilizar durante a proba de avaliación online; un 76% pensan que a información que se lles deu sobre os recursos tecnolóxicos é clara fronte a tan só un 4% atópaa confusa; o aspecto visual desta aplicación é bastante satisfactoria para o 61%, e moi satisfactoria para o 24%; para o 82 % a aplicación é bastante ou moi fácil de usar. E á pregunta “consideras que esta proba permitiuche coñecer de forma adecuada o manexo da aplicación?”, o 73 % de considéraos que si lles permitiu coñecer de maneira adecuada o manexo da aplicación. Só a pregunta sobre problemas de conexión durante a proba obtivo un resultado negativo, cun 34 % de persoas que non tiveron ningún problema, fronte ao 66 % que rexistraron algún. Obxectivo: ninguén sen avaliar 

A segunda proba de carga obtivo unha valoración e informe positivos que demostrou a superación da tensión provocada polo acceso masivo de estudantes. “Seguiremos facendo probas ata que se verifique que todo funciona á perfección. Non só con estudantes, senón tamén con Persoal Docente e Investigador (PDI) e todos os estamentos universitarios involucrados na avaliación. Ademais permitirase aos estudantes probar a aplicación cando estea a punto, con tempo suficiente antes dos exames”, asegura o vicerreitor de Dixitalización e Innovación. Tras liquidar a capacidade de acollida do sistema e recibir un segundo informe positivo, o equipo reitor da UNED dá luz verde á nova aplicación e agradece o esforzo dos seus servizos tecnolóxicos e a colaboración de docentes, Persoal de Administración e Servizos (PAS) e estudantes para lograr uns exames xustos, de fácil acceso e desenvolvemento para a comunidade universitaria. Uns exames adaptados ás necesidades que os propios estudantes transmitiron a través das 50.179 probas rexistradas, unha mostra significativa que nos permite avanzar cara a un sistema con garantías de protección a todos os dereitos: á saúde, a diversidade e a intimidade de examinadores e examinandos. Tal e como apunta González Boticario, “a UNED ten un alumnado con condicións moi diversas e un importante labor social e inclusiva que a caracteriza desde a súa fundación. Así atendemos a máis de 8.075 persoas con discapacidade, contamos con persoas sen recursos tecnolóxicos, que atenden situacións de excepcionalidade nestes momentos –desde a área de saúde ao das Forzas Armadas- persoas maiores, etc, polo que calquera formulación de avaliación debe ter en conta unha diversidade funcional moito maior que calquera universidade do país. E o noso obxectivo irrenunciable é que ninguén quede sen avaliar. Por iso seguiremos avanzando na aplicación AvEx para incorporar novas funcionalidades que ofrezan solucións nun contexto de diversidade".

Resultados preguntas probas de carga selectivas do 21 de abril de 2020

Resultados preguntas probas de carga masiva do 16 de abril de 2020

Aida Fernández

Carretera de Vigo Torres do Pino  s/n Baixo 32001 Ourense - . Tel. 988371444 info@ourense.uned.es